People and Strategy handler om hvordan din virksomhet skal videreutvikle organisasjonen og de ansattes kompetanse. En god People strategy innebærer at du har de riktige personene med rett kompetanse i de riktige stillingene, slik at de direkte har en innvirkning på virksomhetens utvikling. Med dagens høye endringstakt, har en klar, målbar og handlekraftig People strategy blitt en nøkkelfaktor for differensiering.
For å fremskynde innovasjon, vekst og markedsmuligheter trenger du de rette menneskene. Verden endres dramatisk, noe som påvirker måten vi arbeider på enormt. Dagens roller og arbeidstitler er ikke de samme i morgen. Om din virksomhet ikke møter interessenters behov og forventninger, trenger ikke dette være grunnet ufokusert strategi eller visjon, det kan også skyldes et misforhold mellom virksomhetsstrategien og organisasjonens mange komplekse, kulturelle og interne sider.
Vår tilnærming til People Strategy fokuserer på å identifisere de menneskelige aspekter ved virksomhetsstrategien, som ved å løftes frem kan bidra til å skape merverdi. Vi bruker en ende-til-ende firestegs tilnærming for å utvikle, implementere og følge opp strategien basert på kundens behov og situasjon:
– Din organisasjon, medarbeidere, kultur og ledelse
Det er viktig å ha et klart bilde av organisasjonens utgangspunkt. Det første steget er å bryte ned virksomhetsstrategien og kartlegge den bakenforliggende kompetansen som trengs i organisasjonen for å gjennomføre den. Vi utarbeider en oversikt over kompetansen i virksomheten og organisasjonen som helhet, for å identifisere organisasjonens muligheter og begrensninger.
Neste steg er å transformere virksomhetsstrategien til personalledelse. Vi kartlegger ansattes livssyklus og utarbeider forskjellige scenarioer for å hjelpe virksomheten til å kunne vurdere People strategiens innflytelse på forskjellige områder.
Neste steg er å sette People strategien ut i live. Vi jobber tett med kunden for å best mulig planlegge hvilke endringer som må gjøres for å implementere strategien, og hvordan funksjoner som HR best mulig kan støtte opp under den nye strategien.
Det siste steget i tilnærmingen er å måle, analysere og hente inn feedback fra ansatte for å kartlegge effektiviteten og engasjementet rundt den nye strategien og jevnlig rapportere dette tilbake til ledelsen.