Ingrid Wibe

Ingrid Wibe

Partner | Leder for Workforce i region Nord og nasjonal leder for ledelse og endring, PwC Norway

Ingrid kom til oss i desember 2021 gjennom oppkjøpet av Senter for Ledelse. Her var hun i 20 år som partner og etterhvert leder. 

Ingrid er utdannet klinisk psykolog og organisasjonspsykolog, og har unik kompetanse på ledelse og inkludering.

Kontaktinformasjon

Tlf: 977 44 104

Kontakt meg

Kjernekompetanse

  • Lederutvikling og ledelse i en verden som blir mer og mer kompleks.
  • Trener og utvikler ledere til å samhandle slik at de er i stand til å ta komplekse beslutninger under stort press i usikre tider. 
  • Kommunikasjon innad i ledergrupper og for toppledere. Ledere og ledergrupper som preges av god kommunikasjon har ofte har en felles mental modell, noe som gjør at gruppen er komfortabel med å uttrykke uenighet og ta beslutninger sammen.

 

 

Bli kjent med Ingrid Wibe

— Jeg drives av å få være en del av et kompetansemiljø som skaper verdi for kundene våre.

Tre kjappe om Ingrid

Lese eller lytte?

Begge deler. Jeg er glad i å lese faglitteratur om ledelse og - samfunnsutvikling. Jeg har også blitt mer og mer glad i podcaster for å holde meg oppdatert.

Go-to-transportmiddel til jobb?

Det blir nok stort sett bilen. 

Hva driver deg i jobben?

Det er ikke så sjelden jeg blir rørt over innsatsen som legges ned for skape reell endring og utvikling for våre kunder. Vi jobber tett sammen på tvers av ulike fagområder og tjenster for å tilby skreddersydde løsninger som hjelper kundene med å navigere i en usikker tid. Dette engasjementet og viljen til å hjelpe, samarbeide og utvikle, er for meg en stor drivkraft.

Hvilke utfordringer og muligheter ser du for dine kunder?

  • Å implementere og utnytte AI-teknologi på en effektiv måte. En utfordring er å finne riktig teknologi, verktøy og integrere AI i eksisterende systemer og prosesser. Men å sikre at organisasjonen har de nødvendige ferdighetene og kompetansen til å utnytte AI-teknologi på en effektiv måte, er en kritisk suksessfaktor.

  • Med økende digitalisering og bruk av teknologi vil kundene våre stå overfor økende trusler knyttet til cyberkriminalitet og datainnbrudd. Dette krever at kundene tar nødvendige tiltak for å beskytte seg mot disse truslene, inkludert å implementere robuste sikkerhetssystemer og å trene ansatte på cybersikkerhet.

  • Usikre tide som mange kunder opplever nå, kan føre til økt risiko for organisasjonen, og ledere må være i stand til å identifisere og håndtere disse risikoene på en effektiv måte. Flere av kundene våre opplever nå at det vil være behov for å gjøre endringer i organisasjonen for å tilpasse seg nye markeder og forretningsmodeller. Ledere må være i stand til å lede disse endringsprosesser på en effektiv måte. I usikre tider vil det være mange endringer som skjer raskt, og ledere må være i stand til å tilpasse seg disse endringene og ta raske beslutninger basert på begrenset informasjon. 

Følg oss